WARSZTATY Z KRYSTIANEM MESJASZEM, NOWY TERMIN!

Szczegółowe informacje
Data: 30.05 - 31.05.2020 Czas trwania: 2dni (sob-niedz) Cena: od 250zł Ilość osób: 20 Zapisz się
Wpłata rezerwacyjna
Nazwa: YOGA LOFT MONIKA BALICKA Numer konta: 07 1160 2202 0000 0004 5782 8553 Tytułem: IMIE I NAZWISKO, NAZWA EVENTU, DATY
Program zajęć

PLAN WARSZTATÓW:
Sobota, 30.05 – SEKWENCJA KSIĘŻYCOWA
11.30 – 13.00 Wstęp teoretyczny. Powitania Księżyca A i B. Sekwencja asan stojących
13:00 – 13.15 Przerwa
13.15 – 14.45 Asany siedzące – omówienie kluczowych pozycji oraz płynna praktyka. Technika wykonywania vinyas,
rozluźnienie stawu krzyżowo – biodrowego
14.45 – 15.00 Przerwa
15.00 – 16.30 Wygięcia do tyłu. Sekwencja końcowa + wariant skrócony. Relaksacja
Zajęcia odpowiednie zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych w praktyce jogi.

Niedziela, 31.05 – SEKWENCJA LWA
09:30 do 11:30 – część I
11:30 do 12:00 – przerwa
12:00 do 14:30 – część II + 30 min. Joga Nidra
Zajęcia odpowiednie zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych w praktyce jogi.

PROWADZĄCY:
KRYSTIAN MESJASZ
Doświadczony nauczyciel ashtanga jogi, autoryzowany przez instytut KPJAYI w Mysore.
Publikuje w magazynie „Yoga & Ayurveda” przedstawiając czytelnikom kulturę Indii i historię nowożytnej jogi. Jest również redaktorem portalu „Boso na macie” – jednego z największych portali o jodze i zdrowym stylu życia. Regularnie podróżuje do Mysore w Indiach, gdzie pod okiem Sharata Joisa pogłębia i rozwija praktykę jogi. Posiada autoryzację wydaną przez Instytut KPJAYI w Mysore, Level 1.

WARSZTATY Z KRYSTIANEM MESJASZEM

Kochani!!! Ze względu na Wasze bezpieczeństwo, jesteśmy zmuszeni zmienić datę warsztatów z Krystianem Mesjaszem.
Nowy termin: 30-31.05.2020.

Osoby, które wpłaciły zaliczkę, a którym nie będzie pasował nowy termin, otrzymają zwrot na konto. Prosimy w takiej sytuacji o wiadomość na [email protected]

ADRES:
Yoga Loft Poznań
ul. Gajowa 8/1

CENA:
380ZŁ ZA 2 DNI przy wpłacie zaliczki do 15.05.2020/ 440ZŁ ZA 2 DNI przy wpłacie zaliczki po 15.05.
250zł jeden dzień przy wpłacie zaliczki do 15.05.2020/290zł przy wpłacie zaliczki po 15.05.2020
Wymagana wpłata rezerwacyjna  w wys. 100zł (1 dzień)/200zł (2 dni)

SEKWENCJA KSIĘŻYCOWA
została zmodyfikowana i rozbudowana przez jednego z autorytetów ashtanga jogi Matthew Sweeneya. Ta wyjątkowa praktyka przeznaczona jest do wykonywania w okresie pełni księżyca lub nowiu, podczas których wykonywanie serii ashtanga jogi jest odradzane. Sekwencja księżycowa jest zalecana również w sytuacjach, gdy czujemy się nieco wyczerpani i potrzebujemy lżejszego zestawu asan. Możemy ją również wykonywać jeżeli doskwiera nam kontuzja i potrzebujemy czasu na regenerację, a nie chcemy rezygnować z regularnej praktyki jogi. Często osoby ćwiczące ashtangę stosują ją jako sekwencję „pośrednią” , tzn. nie wykonują jeszcze drugiej serii, ale czują że ciało potrzebuje innego rodzaju ruchu i dodatkowej przestrzeni. Sekwencja księżycowa przeznaczona jest dla wszystkich. Jej podstawy są identyczne jak w klasycznej ashtanga jodze. Utrzymujemy świadomą kontrolę nad oddechem wykorzystując oddech ujjayi oraz skupiamy się na utrzymywaniu zaworów energetycznych bandh. Nie występują w niej klasyczne przeskoki (vinyasy) za to wykonujemy supta vinyasy, które mimo, że są znacznie łagodniejsze doskonale rozciągają ciało w płaszczyźnie strzałkowej. Zamiast Powitań Słońca wykonujemy Powitania Księżyca. W pozycjach zostajemy dłużej niż zazwyczaj. Oczy utrzymujemy przymknięte, aby łatwiej przenieść uwagę do wewnątrz. Każdą pozycje rozpoczynamy od lewej strony, po to by przełamać schematy, których się wcześniej wyuczyliśmy. Lewa strona ciała reprezentuje intuicję i kobiecy aspekt ludzkiej natury (w przeciwieństwie do prawej symbolizujące analityczny umysł i męskie cechy). Lewa strona związana jest z przywspółczulnym układem nerwowym w sanskrycie zwanym Ida nadi lub Chandra nadi, dlatego też sekwencja księżycowa doskonale równoważy solarny i energetyczny aspekt praktyki ashtanga jogi. Wykonywanie tej sekwencji zalecane jest podczas menstruacji i z pewnymi modyfikacjami podczas ciąży. Nie ma tutaj pozycji w których występowałby nacisk na brzuch, pozycji odwróconych i równoważnych lub szybkich przejść wymagających raz szybkiego unoszenia głowy i jej opuszczania. Sekwencja skupia się na otwieraniu bioder i wzmacnianiu nóg. Ma terapeutyczny wpływ na barki, nadgarstki, kolana, biodra i dolne plecy. Wszystkie te aspekty sprawiają, że jest to niezwykła i unikatowa praktyka, którą na pewno musisz poznać.

SEKWENCJA LWA jest praktyką zaproponowaną przez jednego z autorytetów ashtanga jogi Matthew Sweeney’a. Skupia się ona przede wszystkim na terapeutycznym oddziaływaniu w okolicach dolnych pleców oraz intensywnym rozciąganiu bioder. Dodatkowymi elementami w sekwencji są asany otwierających górne plecy, klatkę piersiową i barki oraz pozycje wzmacniające nasz korpus. Część pozycji to różne warianty często wykonywanych asan jednak dzięki modyfikacjom oddziaływają one na ciało w zupełnie inny sposób. Pozostałe pozycje to warianty asan znajdujących się w II i III serii ashtanga jogi, które warto poznać i z którymi warto się oswoić. Cała sekwencja zbudowana jest w logicznym ciągu pozwalającym coraz głębiej otwierać ciało. Każda kolejna pozycja to wariant pogłębiony lub pozycja przeciwstawna równoważąca pracę (np. rotacja bioder na zewnątrz w baddha konasanie i rotacja wewnętrzna w virasanie). Sekwencja Lwa jest bardzo pomocna w przypadku problemów z rwą kulszową i z innymi problemami odczuwalnymi w dolnym odcinku pleców, które mogą być odczuwalne w skłonach do przodu. Dodatkowo w Sekwencji Lwa zawarta jest Bhuja Krama, sekwencja otwierająca barki, klatkę piersiową i górną cześć pleców, dzięki czemu jest doskonałym przygotowaniem do zaawansowanych wygięć do tyłu. Ta sekwencje trwająca kilkanaście minut jest niezależną praktyką i można włączyć ją do codziennej praktyki przed z wygięciami do tyłu, które kończą każdą sekwencję ashtanga jogi.

Imie i nazwisko (wymagane)

Adres e-mail (wymagane)

Dodatkowe informacje / pytania